• info@avenweb.com
  • ایران - تهران

بهترین روش‌های تبلیغ کسب‌وکارمان در اینترنت؛ استفاده از فرصت‌ها برای دیده شدن

مردم نسبت به تبلیغات برندها فقط دو حس دارند؛ عشق یا نفرت! در این حوزه، سخت می توانید مواردی را بیابید که در حد وسط قرار گرفته باشند. این موضوع اهمیت بالای انتخاب شیوه تبلیغات را نشان می‌دهد. به بیانی دیگر، تبلیغ کسب‌وکار یک تیغ دو لبه است که باید روش کار با آن را بیاموزید. هرچند در چند خط نمی‌توان کل نکات مؤثر و کاربردی را گردآوری کرد اما برای رسیدن به یک ذهنیت مشترک، بد نیست چند خط با ما همراه باشید.

داشتن وب‌سایت؛ با یک تیم طراحی سایت تماس بگیرید

همزمان با پررنگ‌تر شدن نقش شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام یا اینستاگرام، میل صاحبان کسب‌وکارها برای ایجاد و بهره‌برداری از سایت کاهش یافته است. مخصوصاً کسب‌وکارهایی که با فروش آنلاین میانه خوبی ندارند، خیلی کمتر به این سمت کشیده می‌شوند. اما واقعیت این است که همیشه و تحت هر شرایطی، حتی بدون فروش آنلاین، داشتن یک سایت قوی، به اعتبار برند و کسب‌وکار شما می‌افزاید. اگر طراحی سایت شما مطلوب بوده و بازتاب‌دهنده حس حرفه‌ای برند شما باشد، نقداً یک تبلیغ محسوب می‌شود. این در حالی است که می‌توانید از طریق آن، امکان‌های دیگری را هم برای تبلیغات در دسترس داشته باشید.

تبلیغ کسب‌وکار از طریق تولید محتوای ویدیویی، مخاطبان زیادی را به خود جلب می‌کند

تولید محتواهای صوتی و تصویری جذاب

تولید محتواهای تصویری، از دیرباز منجر به جذب مشتریان بیشتر شده و یک روش مؤثر برای تبلیغات بوده است. اگر بتوانید استانداردهای حرفه‌ای کار را رعایت کنید و ویدیوهای متمایز و خاصی را در شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب و آپارات آپلود کنید، دیر یا زود تأثیر آن‌ها بر روی جذب مشتریان را خواهید دید. حتی اگر بتوانید پا را یک گام فراتر گذاشته و یک سری و سریال از محتواهای کاربردی مرتبط با کار خود تولید کنید، نتیجه این سبک تبلیغ برای کسب‌وکارتان، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در کنار محتواهای تصویری، مدتی است که محتواهای صوتی هم طرفداران خود را پیدا کرده‌اند. از اشتراک پادکست به عنوان یک روش تبلیغ برای کسب‌وکارتان، غافل نشوید.

رپورتاژ آگهی هم بسیار مؤثر و کاربردی است؛ البته اگر به شیوه درستی از آن استفاده کنید

رپورتاژ آگهی و حضور پررنگ در رسانه‌ها

مدتی است بخاطر اشتباهات مکرر و اثرگذار بسیاری از برندها و سایت‌ها در نحوه انتشار رپورتاژ آگهی، آن را به یک حربه نخ‌نما برای تبلیغ کسب‌وکار تبدیل کرده است. اما اگر کمی با هوشمندی از این ابزار برای تبلیغ کسب‌وکارتان استفاده کنید، متوجه خواهید شد همچنان کاربردی و مؤثر است! مثلا سعی کنید از رپورتاژ‌های حاوی تبلیغات صریح، زننده و افراطی پرهیز کنید، با سایت‌های مرتبط همکاری کنید و تبلیغی بودن محتوا را بر کاربردی بودن آن ترجیح داده ندهید. در اصل تولید محتوا برای رپورتاژ آگهی، یک نوع هنر و شاید حتی تخصص ویژه است. برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید تمام جوانب را بسنجید.

شبکه‌های اجتماعی در خدمت تبلیغ کسب‌وکار

ممکن است تصور کنید این نکته و این روش برای تبلیغ کسب‌وکار بسیار بدیهی است و اشاره به آن در این متن، ضرورتی ندارد. اما آنچه باعث ضرورت یافتن ذکر این نکته می شود، تأکید بر شیوه درست تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است. متأسفانه بسیاری از افراد حجم بالایی از سرمایه، وقت و انرژی خود را به این روش تبلیغ کسب‌وکار اختصاص می‌دهند اما به نتیجه خاصی نمی‌رسند. اولین و ابتدایی‌ترین نکته مهم برای افزایش بازدهی تبلیغ کسب‌وکار در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، داشتن یک استراتژی و ساختار مشخص برای کمپین‌های تبلیغاتی است. ما در یادداشت مجزایی، بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

نقدها همیشه اثر مثبت خود را دارند؛ حتی اگر حاوی برخی جزئیات منفی باشند!

استفاده از نقدها؛ حتی نقدهای منفی!

یکی دیگر از روش‌های جالب و کاربردی برای تبلیغ کسب‌وکار، استفاده از نقدهای متخصصین برای جلب توجه مخاطبان است. به عنوان مثال اگر یک سایت در حوزه فروش خودرو را اداره می‌کنید، سعی کنید افراد صاحب نظر این حوزه را شناسایی کنید. پس از این با معرفی سایت خود می‌توانید از آن‌ها درخواست نگارش نقد داشته باشید. دقت داشته باشید که در این روش برخلاف رپورتاژ آگهی، منتقد با آزادی عمل خود مجاز است که هر نظری را که دارد، منعکس کند. از برخی جزئیات منفی در نقدهای آن‌ها نباید نگران شوید؛ نقدهای واقع‌گرایانه جذابیت بیشتری برای مخاطبان دارند. انتشار نقد سایت یا کسب‌وکار شما در صفحات و کانال‌های ارتباطی منتقدین، دیر یا زود برند شما را در ذهن مخاطب نهادینه می‌کند.

برچسب گذاری شده : / / /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *