• info@avenweb.com
  • ایران - تهران

ایده‌هایی برای فروش آنلاین؛ فروش آنلاین صنایع دستی و ایده Marketplace

marketplace

فروش آنلاین صنایع دستی، تا حدی بخاطر ماهیت خاص این دسته از محصولات و تا حدی هم بخاطر پیچیدگی ذائقه مردم نسبت به خرید آن‌ها، چالش‌های خاص خود را دارد. به طوری که اگر برای فروش آنلاین صنایع دستی، یک ایده کاربردی و ثمربخش نداشته باشید، به سرعت در دام ضرر و زیان می‌افتید. به همین خاطر ما نیز بر آن شدیم تا در قسمتی دیگر از یادداشت‎‌های “ایده‌هایی برای فروش آنلاین“، این بار به سراغ فروش صنایع دستی برویم و نکاتی را در مورد آن، همراه با شما مرور کنیم.

ایده Marketplace کار شما را برای فروش آنلاین صنایع دستی راحت‌تر می‌کند

ایده Marketplace باید محوریت پروژه شما را شکل دهد

ممکن است متدها و روش‌های بسیار متنوعی برای اداره یک فروشگاه آنلاین را به شما پیشنهاد دهند. اما ما معتقدیم ایده Marketplace برتری محسوسی نسبت به سایرین دارد. Marketplace شیوه‌ای از طراحی سایت را نشان می‌دهد که در آن یک واحد مرکزی نقش نظارتی داشته و امکان ارتباط مستقیم یا نیمه‌مستقیم بین فروشندگان و خریداران کالاها را فراهم می‌کند. اپراتور و مالک یک سایت با ساختار Marketplace، خود انبار مستقلی نداشته و کار او خرید و دپوی کالاها نیست. سایت صرفاً وظیفه دارد کالاهای سایرین را به مشتریان معرفی کرده و نقش واسطه را ایفا کند.

چرا ایده Marketplace را برای فروش آنلاین صنایع دستی تجویز می‌کنیم؟

تجربه نشان داده که موفق‌ترین سایت‌های فروش آنلاین صنایع دستی به این شکل اداره می‌شوند. سوای تجربه موفقیت‌آمیز Marketplaceها با توجه به ماهیت و خصوصیات صنایع دستی، می‌توان متوجه شد گوناگونی بسیار زیاد کالاها، یک فاکتور غیرقابل انکار است. این گوناگونی تا حدی بالاست که عملاً کار را برای خرید کالاها، دپو، نگهداری و فروش آن‌ها به خریداران مختلف، سخت کرده است. پس چه بهتر که به جای صرف سرمایه گزاف برای خرید و نگهداری کالا، آن را مستقیم از فروشنده خرد به دست خریدار برسانید؟ با این ایده شما می‌توانید بدون صرف سرمایه‌های کلان و سنگین، حجم بسیار زیادی از کالاهای مربوط به صنایع دستی را در سبد فروش خود داشته باشید.

در این شیوه اداره سایت، شما در قبال کیفیت محصولات نسبت به مشتریان مسئول هستید

آیا ایده Marketplace برای فروش آنلاین صنایع دستی هیچ هزینه‌ای ندارد؟

این ایده صرفاً هزینه‌های شما برای خرید و دپوی کالا را کاهش داده یا حتی از بین می‌برد. اما این به معنی صفر شدن همه هزینه‌های شما نیست. فراموش نکنید که حتی با این شیوه از طراحی سایت و فروش آنلاین صنایع دستی نیز، این شما هستید که در قبال مشتریان مسئول هستید. شما باید در قبال کیفیت کالا تضمین بدهید، گارانتی و بیمه کنید، هزینه‌های حمل را بپردازید و یک تیم پشتیبانی برای هماهنگی بین بخش‌های خرید و فروش ایجاد کنید. به عقیده ما یکی از مهم‌ترین موضوعات و چالش‌های در داشتن یک سایت موفق با ایده Marketplace، طراحی سایت است.

اجرای این ایده بدون موفقیت قابل قبول در طراحی سایت، تقریباً غیرممکن است

اهمیت بسیار زیاد شیوه طراحی سایت در پیشبرد این ایده

اگر بتوانید در پیشبرد این ایده از یک تیم طراحی سایت توانمند کمک بگیرید، به طور قطع شانس موفقیت سایت شما در فروش آنلاین صنایع دستی، دوچندان خواهد شد. اگر در طراحی سایت زیرساخت‌ها و ساختارها را به گونه‌ای طراحی کنید که ضمن اعمال نظارت برخط و بلادرنگ برای مدیران و تیم پشتیبانی، فروشندگان خرد بتوانند از امکانات یک پنل مدیریت بهره‌مند شوند، بدون تردید بهره‌وری سایت شما افزایش چشم‌گیری خواهد داشت. در این شیوه مدیریت، هر فروشنده پس از دسترسی به پنل مدیریت مجاز است با وارد کردن اطلاعات دقیق محصول و زدن تگ قیمت، کالا را به دسته‌بندی تعیین‌شده هدایت کند. این شیوه مدیریت سایت فروش آنلاین صنایع دستی بر روی کاغذ ساده است. اما چالش‌های اجرا و پیاده‌سازی آن را فقط یک تیم توانمند طراحی سایت می‌داند!

برچسب گذاری شده : / / /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *