• info@avenweb.com
  • ایران - تهران

نکاتی در مورد حسابداری فروشگاه آنلاین؛ بایدها و نبایدهای این کار

حسابداری فروشگاه آنلاین، شاید در نگاه اول ساده و مشابه حسابداری در امور و کسب‌وکارهای دیگر باشد. اما در عمل چالش‌های خاص خود را دارد. ما با در نظر گرفتن این چالش‌های منحصربفرد و اختصاصی این حوزه، تلاش کردیم تا در قالب ۵ نکته کاربردی، به شما در دستیابی به یک ذهنیت بهتر کمک کنیم. برای شناخت بهتر الزامات این حوزه، تا انتها با ما همراه باشید.

مدیریت بودجه، صرفاً یکی از اهداف حسابداری فروشگاه آنلاین است

از خرید یک نرم‌افزار حسابداری کارآمد، تفره نروید!

بسیاری افراد ممکن است تصور کنند که با استفاده از یک ماشین‌حساب و اکسل، می‌توانند حسابداری فروشگاه آنلاین را انجام دهند. بله در واقعیت انجام حسابداری فروشگاه آنلاین با استفاده از ابزارهای ساده این چنینی ممکن است؛ اما با چه کیفیت، دقت و سرعتی؟ استفاده از این قسم ابزارها ضمن اینکه زمان شما را تلف می‌کند، نتیجه دقیق و خوبی هم به همراه ندارد! پس بهتر است حتماً از یک نرم‌افزار کاربردی و کارآمد برای این کار استفاده کنید. شاید تا حدی برای شما هزینه داشته باشد اما دقت، سرعت و کیفیت را در انجام پروسه‌های حسابداری فروشگاه آنلاین، تضمین می‌کند.

یک حساب جداگانه برای فروشگاه آنلاین ایجاد کنید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که به یک مدیر برای حسابداری فروشگاه آنلاین گوشزد می‌شود، زیر نظر داشتن جریان پول نقد است. برای اینکه بتوانید جریان پول نقد را به طور مداوم زیر نظر داشته باشید و آن را به سمت بازتولید سرمایه و توسعه موجودی فروشگاه هدایت کنید، باید یک حساب جداگانه برای سایت خود داشته باشید. این در حالی است که برخی افراد با تجربه کمتر، از همان حساب شخصی و روزمره خود به عنوان مقصد دریافت پول از مشتریان استفاده می‌کنند. فارغ از اینکه اندازه و وسعت کسب‌وکار شما چقدر است، باید حتماً یک حساب مجزا برای انباشت سرمایه داشته باشید.

در حسابداری، هیچوقت دست رد به سینه ابزار و عملکردهای مدرن و هوشمند نزنید

در حسابداری فروشگاه آنلاین، برنامه زمانی یک مقوله حیاتی است

یکی از فاکتورها و کمیت‌های بسیار مهم در حسابداری، بالأخص در حسابداری فروشگاه آنلاین، زمان است. در هر شرایطی باید ترتیب رویدادهای مندرج در برنامه زمانی خود را حفظ کنید وگرنه به زودی در دام تصمیمات غلط می‌افتید. به عنوان مثال ممکن است سررسید پرداخت یک هزینه خاص، 20 روز دیگر باشد اما شما اکنون موجودی کافی برای این کار داشته باشید؛ به هیچ عنوان نباید هزینه را الان و زودتر از موعد بپردازید. از زمان نهایت استفاده را ببرید اما در نقطه مقابل به منظور حفظ ثبات برنامه‌های خود، به آن پایبند باشید. در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم بخشی از موجودی کسب‎وکار را همیشه تحت عنوان “برای وقت مبادا” دست‌نخورده نگه دارید. این بخش از موجودی، جز در موارد اضطراری و بحرانی، استفاده نمی‌شود!

انبارگردانی بخشی از حسابداری فروشگاه آنلاین است

معمولاً با شنیدن نام حسابداری، اغلب مردم ذهنشان به سمت حساب و کتاب‌های مالی می‌رود؛ اما واقعیت این است که کالاها و محصولات نیز بخشی از دارایی شما هستند و باید بتوانید آن‌ها را مدیریت کنید. هم به منظور افزایش دقت پروسه‌های حسابداری و هم به منظور ثبات زنجیره تأمین، شما باید به طور مداوم وضعیت موجودی خود را از طریق اصول و فنون انبارگردانی، زیر نظر داشته باشید. از سوی دیگر بسته به تجربه باید بدانید که حد مناسب موجودی برای هر کالا چقدر است. به عنوان مثال پس از رسیدن موجودی کفش به چند جفت، باید جفت‌های بیشتری سفارش دهید و موجودی را به حالت نرمال بازگردانید؟

موفقیت در این حوزه، ضامن پیشرفت کسب‌وکار شماست

از تیم طراحی سایت، برای سهولت بیشتر در حسابداری فروشگاه آنلاین کمک بگیرید

یک تیم طراحی سایت موفق و دارای تجربه کافی در امر طراحی سایت‌های فروشگاهی، می‌تواند به شما در راحت‌تر شدن پروسه‌های مرتبط با حسابداری کمک شایانی کند. به عنوان مثال اگر پنل مدیریت شما به شکلی طراحی شود که بتوانید آمار، ارقام و گزارش‌های دقیقی از وضعیت فروش و میزان موجودی بدست آورید، بدون تردید انجام حسابداری فروشگاه آنلاین، برای شما ساده‌تر خواهد شد. با این وجود پیشنهاد می‌کنیم از افرادی که تجربه و تخصص کافی دارند، برای طراحی سایت خود کمک بگیرید.

برچسب گذاری شده : / / /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *