• info@avenweb.com
  • ایران - تهران

چگونه رضایت مشتری آنلاین خود را جلب کنیم؟ 4 توصیه ساده اما اثربخش

جلب رضایت مشتری چرا اهمیت دارد؟ رضایت مشتری با میزان موفقیت کسب‌وکار شما، رابطه مستقیمی دارد. هر قدر مشتریانی راضی‌تر و خشنودتر داشته باشید، سرمایه‌های معنوی و مالی برند شما، افزایش بیشتری را تجربه خواهند کرد. تا اینجا، ممکن است مرور این نکات برای شما تکراری بوده باشد اما آنچه در اصل قصد بررسی آن را داریم، راهکارهایی برای جلب رضایت مشتری آنلاین است.

جلب رضایت مشتری آنلاین، قطعاً نسبت به جلب رضایت مشتری‌های حضوری بسیار سخت‌تر است. در یک خرید آنلاین شما ارتباط دیداری و چهره به چهره با مشتری ندارید و نمی‌توانید در لحظه نیازمندی‌ها و انتظارات او را درک کنید. پس باید در یک نقشه از پیش طراحی‌شده که همان شیوه طراحی سایت شماست، بتوانید حس رضایت را، پیش و پس از خرید، در ذهن او ایجاد کنید. اجازه دهید با چهار نکته کلیدی، ذهنیت شما را برای این کار بیشتر آماده کنیم.

برای جلب رضایت مشتریان باید بازخوردهای آن‌ها را جدی بگیرید و برای رفع نواقص از آن‌ها استفاده کنید

غنی‌سازی محتواهای مربوط به ارائه اطلاعات محصول

دقت داشته باشید که در این بخش، به طور ویژه و با یک ذهنیت خاص از واژه غنی‌سازی استفاده شده است. استفاده از این واژه نشان می‌دهد که قرار نیست شما توضیحات را طولانی کنید یا زیادی به حواشی بپردازید. برای جلب رضایت مشتری آنلاین، نیازی به متن‌های طولانی و پیچیده نیست؛ فقط باید اطلاعات کلیدی و اصلی را در کمترین حجم به آن‌ها منتقل کنید. اطلاع داشتن از تمام جزئیات کلیدی و داشتن یک شناخت کامل نسبت به محصولات و خدمات، قطعاً حس رضایت مشتری آنلاین را افزایش خواهد داد.

شنیدن صدای مشتری برای جلب رضایت مشتری

شنیدن صدای مشتریان و بهره‌گیری از انتقادات و بررسی‌های آن‌ها، به شکل مؤثری منجر به بهبود نگرش شما نسبت به وضعیت کسب‌وکار خواهد شد. در کنار این مزیت مهم، نباید از اثربخشی این موضوع در افزایش رضایت مشتری غافل شد. نه‌تنها مشتریان، بلکه همه انسان‌ها اگر شنیده شوند، حس رضایت درونی در آن‌ها ایجاد خواهد شد. پس سعی کنید در کنار خواندن و لحاظ کردن انتقادات و نظرات آن‌ها، از طریق ادمین‌ها، نسبت به نظرات بازخورد لازم را داشته باشید. یک تشکر ساده، بیان اینکه انتقاد بررسی می‌شود یا ارائه اطلاعات تکمیلی، می‌تواند این موضوع را به مشتریان نشان دهد.

گاهی حرکت از بازخوردهای منفی به سمت بازخوردهای مثبت، زمان‌بر است

مشتریان را به نظر دادن تشویق کنید

نه‌تنها باید برای شنیدن صدای آن‌ها آماده باشید بلکه حتی در برخی موارد باید آن‌ها را به نظر دادن تشویق کنید. بررسی‌ها در این مورد نشان داده که معمولاً هر بازدیدکننده پیش از نهایی کردن خرید خود، به طور میانگین حداقل پنج نقد، کامنت یا نظر ارسالی از سوی خریداران قبلی را مطالعه می‌کند. خواندن دیدگاه و رویکرد افرادی که تجربه خرید یک محصول را داشته‌اند، به افزایش حس رضایت مشتری پیش از خرید، کمک می‌کند. پس بهتر است با یک برنامه‌ریزی مدون، خریداران قبلی محصولات را برای درج نظر در مورد محصول تشویق کنید. شما می‌توانید در یک حد فاصل مشخص پس از رسیدن محصول به دست او، با ارسال ایمیل یا پیامک، آن‌ها را به درج نظر تشویق کنید.

مشتریان سخت‌پسند و حساس را دوست داشته باشید؛ آن‌ها به پیشرفت کسب‌وکار شما اهمیت می‌دهند

روان بودن و سرعت رابط کاربری؛ از تیم طراحی سایت بخواهید

نکته بسیار مهم دیگری که برای افزایش رضایت مشتری نباید از آن غافل شد، مسئله روان و کاربردی بودن پنل‌ها، گزینه‌ها و صفحات سایت است. سایت شما باید سرعت قابل قبولی داشته و با کندی یا ناکارآمدی برخی گزینه‌ها، موجب نارضایتی مشتریان نشود. در کنار تمام مسائل مرتبط با خرید خود محصول از جمله اطلاعات، بازخوردها، نحوه ارسال و ده‌ها مورد دیگر، سهولت استفاده از سایت، یک امر بسیار اثرگذار است. بعید است خود شما نیز از سایتی که سرعت لود صفحات آن پایین است، شکل و شمایل شلخته و نامتوازنی دارد یا حتی ترکیب رنگ‌های آن حس بد و منفی در شما ایجاد می‌کند خرید کنید. پس از حتماً از یک تیم طراحی سایت توانمند و آگاه به این موضوعات برای طراحی سایت خود کمک بگیرید. باور داشته باشید که توانمندی تیم طراحی سایت، با میزان رضایت مشتری، به طور مستقیم رابطه دارد.

برچسب گذاری شده : / / / /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *