• info@avenweb.com
  • ایران - تهران

داستان موفقیت بیل گیتس؛ او از کودکی می‌دانست چه می‌خواهد!

در ادامه سری مقالات داستانهای موفقیت این بار به سراغ ویلیام هنری گیتس می رویم. کسی که برای ما و حتی دوستان دوره کودکی با نام بیل گیتس شناخته می‌شود، و امروزه احتمالاً یکی از نمادهای بی‌همتا در مسیر موفقیت، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری است. بیل، زاده سیاتل آمریکاست. در سال 1955 پسری چشم به جهان گشود که قرار بود دیدگاه کل جهان در مورد استفاده از رایانه‌های شخصی را دگرگون سازد. بیل گیتس برخلاف بسیاری از افراد موفق این حوزه، از همان دوران کودکی مسیر موفقیت خود را دنبال می‌کرد. او از دوران نوجوانی در مدرسه لیک‌ساید سیاتل، با برنامه‌نویسی با زبان Basic آشنا شد و متوجه شد که از این طریق می‌تواند رایانه‌ها را به آن شکلی که دوست دارد، برنامه‌ریزی کند. این ایده امروزه شالوده همه آنچه را که ما تحت عنوان رایانه شخصی، سیستم عامل، طراحی سایت و توسعه وب می‌شناسیم، تشکیل داده است.

بیل گیتس، هوشمندی و نبوغ خود را در ایجاد رابط کاربری نشان داد

بیل گیتس در انتخاب شریک و همراه خوب عمل کرد

یکی از نقاط برجسته در داستان موفقیت بیل گیتس، آشنایی و همراهی او با پل آلن است. پل آلن کسی است که به بیل در بنیانگذاری و توسعه ایده مایکروسافت کمک بسیار چشم‌گیری کرد. تا جایی که امروزه نام پل آلن نیز به عنوان یکی از بنیانگذاران مایکروسافت در کنار بیل، مطرح می‌شود. او از همان دوران کودکی با گیتس دوستی عمیقی داشت و به عنوان یک برنامه‌نویس توانست در گام‌های ابتدایی ایده مایکروسافت با او همراه شود. بیل گیتس در سخنرانی‌های خود همواره پل آلن را کنجکاوترین فردی می‌داند که تابحال با او مواجهه داشته است. آلن کار پرسود خود به عنوان یک کارمند برنامه‌نویس را در بوستون رها کرد و گیتس هم از دانشگاه هاروارد انصراف داد؛ هر دوی آن‌ها برای ایده مایکروسافت احترام قائل بودند.

او و پل آلن، نشان دادند در ایجاد ارتباط مؤثر با سیستم‌های (IBM) تخصص ویژه‌ای دارند

ایده مایکروسافت از کجا آمد؟

Microsoft که در ابتدا توسط آن دو “Micro-soft” نوشته می‌شد، یک ایده بسیار ابتدایی و منتخب از جلد مجله “Popular Magazines” بود. این نشریه بسیار پرطرفدار دنیای الکترونیک و رایانه، جلد شماره ژانویه خود را در سال 1975، به بررسی پردازش‌های ریز و جزئی اختصاص داده بود که به اعتقاد آن‌ها آینده دنیای رایانه را متحول می‌کرد. همین باعث جرقه‌ای در ذهن بیل گیتس و پل آلن شد و آن‌ها پروژه خود را با نام “Micro-soft” آغاز کردند. پروژه آن‌ها قرار بود منتهی به توسعه نرم‌افزارهایی شود که در ریزپردازش‌ها یا همان “Micro process”ها مشارکت کنند. نرم‌افزار در ابتدا صرفاً برای کار با رایانه “Altair 8800” طراحی شد؛ یک رایانه شخصی پرطرفدار در آن روزگار آغاز شکوفایی رایانه‌های شخصی.

ویندوز، بزرگ‌ترین میراث این مرد موفق است

دست در دست “IBM” برای آینده‌ای روشن‌تر

اما این پروژه ابتدایی پس از موفقیت‌های چشم‌گیر و ناگهانی، با گذشت مدت زمان کمی و در اوایل سال 1980 مورد توجه شرکت “IBM” قرار گرفت؛ شرکت سازنده رایانه‌های شخصی. پس از جلب توجه این شرکت، بیل گیتس و پل آلن توانستند در همان سال، با موفقیت هرچه تمام اولین قرارداد خود را با این شرکت امضا کنند. آن‌ها قرار بود اولین سیستم عامل متمایز را برای کامپیوترهای شخصی “IBM” توسعه دهند. این تلاش به انتشار اولین ویندوز در سال 1985 منتهی شد. سیستم عاملی که شاید با سیستم عامل‌های امروزی کمترین شباهتی نداشته باشد اما شالوده و ایده ابتدایی تمام ویندوزهای آینده را شکل داد. موفقیت سیستم عامل بیل گیتس و پل آلن به حدی قابل توجه بود که تا اواخر دهه 80 میلادی، مایکروسافت به بزرگ‌ترین تولیدکننده نرم‌افزارهای مرتبط با رایانه‌های شخصی تبدیل شد.

برچسب گذاری شده : / / /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *