• info@avenweb.com
  • ایران - تهران

پنج نکته مهم در تولید محتوا برای کسب‌وکارمان؛ کلمات در خدمت اهداف

تولید محتوای موفق، در اصل هنر به خدمت گرفتن کلمات است. البته نه صرف کلمات موجود بر روی کاغذ، بلکه صداها و تصاویر هم در این پروسه بسیار مهم و حیاتی اثرگذار هستند. اما محوریت اصلی یک پروژه تولید محتوا را واژگان و متون شکل می‌دهند. می‌توان گفت ایجاد و انتشار محتوا، روح جاری در پروژه آنلاین شما را شکل می‌دهد. با در نظر داشتن همین اهمیت بالای پروسه تولید محتوا در پیشرفت کسب‌وکار و پروژه‌های آنلاین، ما هم قصد داریم 5 نکته کاربردی موجود در این رابطه را در کنار شما مرور کنیم.

بسیاری از فعالان حوزه توسعه وب، ممکن است از تولید محتوا فراری باشند؛ اما با رعایت برخی اصول این اصلاً کار سختی نیست

شناخت مخاطبان در تولید محتوا اهمیت بالایی دارد

اولین اشتباه جدی که می‌تواند دامن‌گیر یک پروژه تولید محتوا شود، نوشتن محتوایی بدون هدف و عدم تعیین جامعه مخاطب است. بدیهی است که هیچ‌یک از ما تعمداً بدون هدف نمی‌نویسیم؛ اما نوشتن بدون شناخت دقیق مخاطب و جامعه هدف، با نوشتن بدون هدف تفاوتی ندارد. مشتریان بالفعل، بافت سنی و حتی فرهنگی و همچنین علایق و نظرات جامعه هدف را شناسایی کنید. یادتان باشد شما قرار است برای راضی کردن آن‌ها بنویسید نه چراغ سبز مدیران پروژه! به عنوان مثال برای شناخت بهتر مخاطبان می‌توانید از ایده‌ها و ابتکارات تیم طراحی سایت در جهت شناخت بهتر ذائقه بازدیدکنندگان و بازخورد مخاطبان استفاده کنید. یک تیم طراحی سایت موفق، عملکردهای الزامی برای شناخت ذائقه بازدیدکنندگان را می‌شناسند.

در تولید محتوا موضوع صرفاً خود متن نیست؛ تیم طراحی سایت باید راهکارهای بهتر دیده شدن متن را بدانند

حواشی را کمتر کنید و بر اهمیت متن بیافزایید

ایجاد یک مقدمه و بررسی موضوعات مرتبط با  هدف اصلی متن، اموری هستند که قطعاً به درک بهتر و ایجاد ارتباط راحت‌تر با متن منجر می‌شوند. اما واقعیت این است که شما برای استفاده از این تکنیک‌ها در تولید محتوا، فرصت بسیار کمی دارید. عصر اینترنت، عصر عجله، شتاب و سرعت است. در بسیاری مواقع مخاطبان شاید کمتر از حتی یک دقیقه برای دیده شدن به شما فرصت می‌دهند و کسی حاضر نیست یک متن پنجاه خطی را تمام و کمال بخواند یا یک ویدیوی 30 دقیقه‌ای را ببیند! پس سعی کنید تا حد امکان از حواشی کم کنید و اطلاعات کلیدی را با حفظ اثرگذاری، به صورت صریح به مخاطب انتقال دهید.

حفظ ثبات و تداوم در تولید محتوا

هم از حیث موضوعات مرتبط با سئو و هم از حیث شیوه صحیح برقراری ارتباط با مخاطبان، حتی در خارج از وب‌سایت‌ها، بسیار مهم است که در تولید محتوا، تداوم ثبات لازم را داشته باشید. یک برنامه زمانی مشخص برای انتشار محتوا در نظر بگیرید و تحت هر شرایطی به آن پایبند باشید. به عنوان مثال روزهای جمعه را به نقد جدیدترین کالای اضافه‌شده به فروشگاه اختصاص دهید؛ یا مثلاً شنبه‌ها برای پاسخگویی به پرسش‌های رایج هفته قبل. هر برنامه‌ای که مدنظر دارید، باید با ثبات و تداوم کامل اجرا شود.

چیدمان و استفاده از کلیدواژه‌ها اهمیت دارد اما اجازه ندهید به یک وسواس و حساسیت غیرعادی تبدیل شود

برای مخاطب بنویسید نه کلیدواژه‌ها

برخی باورهای رایج اما غلط در حوزه سئو، امروزه به شیوه تولید محتوا در وب‌سایت‌ها صدمات جدی وارد کرده‌اند. تحت هر شرایطی فراموش نکنید ایجاد محتوای سئو شده، لزوماً به معنی استفاده تصنعی و اجباری از کلیدواژه‌ها نیست. شما باید کلیدواژه‌ها را در تلفیق با رسایی و گیرایی متن به کار ببندید. فراموش نکنید که شما برای مخاطبان می‌نویسید؛ نه کلیدواژه‌ها! پس به جای فیکس کردن تعداد کلیدواژه‌ها یا استفاده خشک و نامناسب از آن‌ها، سعی کنید آن‌ها را بدون آسیب زدن به پیوستگی معنایی و پیام اصلی متن، به کار ببندید.

فاصله بین اهداف شما و ایده‌های جدید را، محتواهایی که در پروژه جریان دارند، پر می‌کنند.

با بازتولید و بازنشر محتوا از منابع نهایت استفاده را ببرید

اختصاص منابع به پنج پروژه مجزا در حوزه تولید محتوا، نسبت به اختصاصی همین منابع به یک پروژه واحد اما مدون و گسترده، گاهاً دستاوردهای ضعیف‌تری به همراه دارد. برای این کار از یک تیم توانمند و با تجربه بالای کمک بگیرید. آن‌ها می‌توانند با یک استراتژی بسیار جذاب، از میزان مشخصی محتوای تولیدی، بیشترین بهره‌وری را داشته باشند. به عنوان مثال استراتژی بسیار جذابی که برای بازتولید و بازنشر محتوا امروزه بسیار کاربردی است و دستاوردهای ملموسی به همراه داشته، مدل «Hub and Spok» یا همان «قطب و اقمار» است. در این الگو، یک هسته اصلی که همان وب‌سایت شماست یک پروژه تولید محتوا دارد. و سایر اهرم‌های رسانه‌ای شما از جمله رپورتاژ‌ها و صفحات شما در شبکه‌های اجتماعی، آن را به روش مناسب بازتولید می‌کنند.

برچسب گذاری شده : / / / /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *