• info@avenweb.com
  • ایران - تهران

نکاتی مفید برای داشتن (SEO) بهتر؛ پنج نکته اول

seo

سئو یا همان (SEO) تلاشی هدفمند و مدون به منظور یافتن راه‌هایی برای بهتر دیده شدن است. به طور خاص در دنیای وسیع اینترنت. در این حوزه اصل موضوع این است که شما برای رسیدن به اهداف مدنظر خود، نیاز است چگونه سایت خود را به مخاطبان و همچنین موتور جستجو معرفی کنید. ما برای دستیابی به این مقصود، راهکارهای متعددی را به شما معرفی خواهید کرد. فعلاً در این بخش برای بررسی صرفاً پنج راهکار برای داشتن (SEO) بهتر، با ما همراه باشید.

با شنیدن سئو عامه کاربران فقط به کلیدواژه‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها می‌اندیشند؛ اما سئو دنیای بسیار وسیع‌تری است!

استفاده افراطی از کلمات کلیدی اشتباه است

بدون تردید تابحال باید حداقل به صورت سطحی در مورد نقش بسیار مهم کلمات کلیدی در سئو، اطلاعاتی بدست آورده باشید. این ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین مبحث در حوزه سئو است که متأسفانه برخلاف سادگی که دارد، آنچنان که باید و شاید درک نشده است. پرداختن به شیوه استفاده از کلمات کلیدی، شاید خود یک مقاله کامل با صدها کلمات نیاز داشته باشد. اما به طور اجمالی و در یک نگاه کلی، توصیه می‌کنیم از استفاده افراطی از کلمات کلیدی، به طور جدی پرهیز کنید. استفاده از کلمات کلیدی باید در جای مناسب باشد وگرنه نتیجه عکس دارد!

کاربران را از (Pogo Stick) بازدارید

واقعیت این است که پس از هدایت کاربران از سوی موتور جستجو، به مقصد صفحه سایت شما، بسیار مهم است که مدت زمان طولانی‌تری آن‌ها را در صفحه مدنظر نگه دارید. گوگل با معیارهای مختلف، سعی می‌کند بازخورد مخاطبان نسبت به صفحه شما را مورد ارزیابی قرار دهد. از جمله این معیارها، عدم مراجعه مجدد کاربر، به نتایج دیگری است که در صفحه جستجو ظاهر شده است. موضوعی که برای اشاره به آن از اصطلاح (Pogo Stick) استفاده می‌کنند. اگر بتوانید کاربران را از (Pogo Stick) و رفتن به نتایج دیگر بازدارید و به محتوای خود جلب کنید، شما یک گام بسیار مهم در سئو برداشته‌اید. اما این چگونه ممکن است؟ شاید بهتر است از مشاوره طراحی سایتی که با او کار می‌کنید بپرسید.

سرعت وب‎سایت در کیفیت سئو اثر مستقیمی دارد

هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیرمستقیم، سرعت سایت شما، با کیفیت سئو آن رابطه دارد. داشتن یک سایت کند، قطعاً به رتبه شما در صفحه نتایج جستجو گوگل صدمه وارد می‌کند. با این وجود تحت هر شرایطی باید تمام تلاش خود برای سریع‌تر کردن عملکردهای صفحات، از جمله مدت زمان لود شدن آن، به کار ببندید. اما آیا این به معنی خلوت و خالی بودن صفحات است؟ قطعاً خیر. یک تیم طراحی سایت توانمند و آگاه به اصول حرفه‌ای این کار، می‌تواند در عین ایجاد جذابیت‌های بصری و کامل بودن صفحه، سرعت آن را در وضعیت ایده‌آلی نگه دارد.

هرقدر سرعت سایت شما در پاسخگویی به بازدید و نیاز کاربران بیشتر باشد، سرعت رشد شما بیشتر خواهد شد

آغوش خود را برای پیشنهادات گوگل باز کنید

گوگل شاید از نظر بسیاری افراد، نقش یک معلم یا استاد سخت‌گیر را داشته باشد. اما خوره‌های دنیای سئو می‌دانند که گوگل یک دوست خوب برای پیشرفت آن‌هاست؛ البته به شرطی که گوش شنوایی برای قوانین و پیشنهادات او داشته باشند! گوگل در بسیاری از اصول و امور سئو خود می‌تواند به راهنمای شما بدل شود. از جمله این امور می‌توان به انتخاب کلمه کلیدی اشاره کرد. شما می‌توانید از بخش پیشنهادات یا همان (Suggest) صفحه نتایج جستجو، برای یافتن کلیدواژه‌های مرتبط استفاده کنید. خود گوگل بهترین منبع برای انتخاب کلمات کلیدی مرتبط است.

یک ترفند قدیمی اما زودبازده؛ “X چیست؟”

شاید بسیاری افراد تصور کنند این ترفند نخ‌نما شده است اما در واقعیت همچنان فعال و بسیار کاربردی است. هنوز هم عامه مردم برای رسیدن به نتایج صریح و سریع، با اضافه کردن یک “چیست” و علامت سؤال، به تحقیق در مورد سوژه خود می‌پردازند. منشأ کرونا چیست؟ علائم کرونا چیست؟ (SEO) چیست؟ و بسیاری دیگر از این “چیست”ها همواره در صدر لیست جستجوهای کاربران هستند. پس شما نیز تلاش کنید از فرمول “X چیست؟” به نفع خودتان استفاده کنید. البته اگر در صفحه خود واقعاً جوابی برای این سؤال دارید!

برچسب گذاری شده : / / /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *